Кафедра теории, истории языка и прикладной лингвистики
Учебная работа
Дисциплины кафедры
Методические материалы
Научная деятельность
Проекты
Публикации
Аспиранты
Сотрудники кафедры

ТЕСТ

  1. Вставьте в диалоги недостающую форму глагола съм:
    1. – Ние … от България, а вие откъде … ? – Ние … от Америка.
    2. – Аз … от Русия. А ти откъде …? – Аз …също от Русия. От Москва … .
    3. Това …Светлина.
    4. Това … студенти.
    5. – Вие от Унгария ли … ? – Да. Ние … от Унгария, а те … от България.
    6. – Те…от Италия. А вие откъде …? – Ние … от Франция.
    7. – Той … от Русия, а ти откъде …? – Аз … от Италия.
    8. Това … Иво и Ани.
    9. Това … ние.
  2. Пополните предложения недостающими формами личных местоимений:
    1. … си от Италия.
    2. … сме от Унгария.
    3. … е от Полша.
    4. … е от Белорусия.
    5. … съм от Испания.
    6. … са от Турция.
    7. … сте от България.
    8. … сме от Америка.
    9. … са от Англия.
    10. … е от Италия.
  3. Используйте существительные м. р. с артиклем (определенным / неопределенным):
    1. Виждам … (учебник)! … е на етажерката.
    2. Вземам … (проект)! … е на бюрото.
    3. Виждам … (молив)! … е под стола.
    4. Търся … (учител)! … е в стаята.
    5. Виждам … (стол)! … е до камината.
    6. Виждам … (килим)! … е в хола.
    7. Търся … (лекар)! … е в кабинета.
    8. Виждам … (студент)! … е на лекции.
  4. Поставьте существительные в форму множественного числа и переведите их: студент, учебник, стол, тетрадка, дете, къща, лекция, легло, култура, момче.
  5. Вставьте формы личных местоимений:
    1. – Там ли е книгата? – Не, няма …
    2. – Тук ли е Майк? – Не, няма…
    3. – Тук ли е Димитра? – Не, няма…
    4. – Тук ли са студентите? – Не, няма…
    5. – Тук ли е преподавателят? – Не, няма…
    6. – Там ли е детето? – Не, няма…
    7. – Тук ли сте? – Не, няма…
    8. – Тук ли са? – Не, няма…
  6. Используйте существительные в форме множественного числа с артиклем (работайте по модели):
    Учебниците са на масата. Книгите са интересни. Момичетата са студентки.
    1. (момче) … и (момиче) … отиват на лекции.
    2. (легло) … в къщата са шест.
    3. (преподавател) … учат (студент) …
    4. (дъжд) … тази година са силни.
    5. (студент) … и (студентка) … са много умни.
    6. Моля, донесете ми (кафе) …
  7. Поставьте глагол в форму прошедшего совершенного времени (работайте по модели):
    (чета) Вчера аз четох. А ти чете ли?
    1. (облека се) Вчера той … А ти … палтото си?
    2. (вървя) Вчера ние … А те … ?
    3. (мия се) Вчера вие … А той … ?
    4. (вечерям) Вчера студентите … в стола. А вие … ?
    5. (реша) Вчера ти … да учиш. А тя … да учи?
    6. (работя) Вчера Елена … много. А Майк и ти … ?
    7. (чакам) Вчера аз … пред киното. А те … ?
  8. Поставьте глагол в форму прошедшего несовершенного времени (работайте по модели):
    – Дъщеря ти учи ли пиано? – Сега не, но преди учеше.
    1. – Ходиш ли за риба? – Сега не, но преди …
    2. – Вие купувате ли вестници? – Сега не, но преди …
    3. – Вечерят ли заедно? – Сега не, но преди …
    4. – Работиш ли извънредно? – Сега не, но преди …
    5. – Спортуваш ли редовно? – Сега не, но преди …
    6. – Тя играе ли теннис? – Сега не, но преди …
    7. – Караш ли кола? – Сега не, но преди …
  9. Трансформируйте предложения из прямой речи в косвенную (работайте по модели):
    Секретарката пита Ани: «Как се казвате?»
    Секретарката попита Ани как се казва.
    Секретарката я попита как се казва.

    Ани отговаря на секретарката: «Казвам се Ани Колева».
    Ани отговори на секретарката, че се казва Ани Колева.
    Ани и’ отговори, че се казва Ани Колева.
    1. Секретарката пита Ани: «Откъде сте?»
    2. Ани казва на секретарката: «Аз съм от Варна».
    3. Секретарката пита Ани: «Какъв западен език ще учите?»
    4. Ани отговаря на секретарката: «Ще уча испански език».
    5. Ани пита Петър: «Откъде знаете името ми?»
    6. Петър казва на Ани: «Зная го от секретарката».
  10. Используйте формы повелительного наклонения (работайте по модели):
    – Какво да правя? (чета) – Чети!
    – А ние? – А вие четете!
    1. – Какво да правя? (свиря) – …!
      – А ние? – И вие …!
    2. – Какво да правя? (пиша) – …!
      – А ние? – И вие …!
    3. – Какво да правя? (взема) – …!
      – А ние? – И вие …!
    4. – Какво да правя? (започна) – …!
      – А ние? – И вие …!
    5. – Какво да правя? (купя) – …!
      –А ние? – И вие …!
    6. – Какво да правя? (избера) – …!
      – А ние? – И вие …!
    7. – Какво да правя? (сложа) – …!
      – А ние? – И вие …!
  11. Вставьте в предложения формы глагола в будущем времени (работайте по модели):
    – Ани и Борис ще търсят ли маса в кафето? – Ще търсят.
    – А Милена няма ли да търси? – Не, няма да търси.
    1. – Те … до прозореца? (седна) – …
      – А той …? – Не, …
    2. – Вие …? (поръчам) – …
      – А тя …? – Не, …
    3. – Ти …? (почакам) – …
    4. – Милена …? (закъснея) – ….
      – А ти …? – Не, …
    5. –Ани … учебници? (донеса) – …
      – А ние … учебници? – Не, …
    6. –Борис … в менюто? (погледна) – …
      – А тя … в менюто? – Не, …
    7. – Ние …? (закуся) – …
      – А той …? – Не, …
  12. Вставьте в предложения формы глагола совершенного или несовершенного вида (работайте по модели):
    Обикновено влизам в кафенето и сега искам да вляза.
    1. Често излизам на разходка и сега искам да … .
    2. Понякога ставаме рано и днес искаме да … .
    3. Те винаги затварят вратата и днес искат да … вратата.
    4. Ти винаги сядаш до прозореца и днес искаш да … до прозореца.
    5. Борис често поръчва кроасан и днес иска да … .
    6. Те винаги четат менюто и днес иска да го … .
    7. Петър винаги купува хляб и днес иска да … .
Hosted by uCoz